The last witch hunter (2015)

Anul apariției: 2015
Regie: Breck Eisner
Distribuție: Vin Diesel, Rose Leslie, Elijah Wood, Michael Caine, Julie Engelbrecht
Notă: 3/10
Gen: American supernatural action film
Rezumat: Ciuma din Evul Mediul care a lovit Europa în moalele capului e de fapt opera malefică a reginei vrăjitoarelor. Un bărbat simplu cu foarte mult curaj ia atitudine și luptă cu scorpia pe viață și pe moarte. Deși înfrântă, inima ei încă mai bate… răul pulsează și traversează 800 de ani. Așa te trezești în mijlocul orașului New York, cu luptătorul din vechime ajuns nemuritor, la patru ace acum, după ultima modă, slujit și iubit de forțele binelui, urât și temut de tabăra adversă, în minte cu un singur gând: să vâneze vrăjitoarele care își folosesc puterile pentru a răni specia umană. În neguri însă pândește un mister teribil care amenință viitorul omenirii…

MovieGeek iese în lume!

     Deși nu m-a impresionat deloc, acest film va rămâne pentru mine o amintire frumoasă – a marcat prima avanpremieră la care am participat în calitate de blogger. Deh, vizionare de presă! J Satisfacția acestui prim succes e uriașă, dar asta nu mă împiedică să îmi păstrez luciditatea și să vă avertizez din timp: atenție la “The last witch hunter”, cumpărați bilet doar dacă aveți motive întemeiate. În rest, nu e genul de film pe care să-l transformi într-o întâlnire romantică, nu e genul de film care te lasă cu gura căscată, nu e genul de film demn de a fi revăzut, e în schimb o experiență necesară dacă ești fan “Fast and Furious” și admirator înflăcărat Vin Diesel. În acest caz, se înțelege că trebuie să vezi tot ce a făcut omu’… când ai o pasiune, e o dovadă de curaj să mergi cu ea până în pânzele albe – să recunoști slăbiciunile idolului sau pur și simplu, să îi urmărești din aproape în aproape evoluția, e un semn de consecvență intelectuală demnă de apreciat.

Ambalaj digital și o singură idee

     Lupul singuratic care luptă în favoarea Binelui e un erou cu care ne-am obișnuit de mult. Singura șansă a unui film care urmează această linie este să uimească audiența cu un scenariu sclipitor, dar din păcate lui Breck Eisner nu îi reușește pasența. Vin Diesel îl joacă fără sensibilitate pe Kaulder, temutul vânător de vrăjitoare, și lipsa lui de comunicare cu personajul îl compromite – nu îl poate salva nici arsenalul modern din dotare (cu astfel de imagini suntem deja deprinși din 2012 cu ocazia lui “Hansel and Gretel: Witch Hunters”), nici efectele vizuale uimitoare (o ploaie de fluturi albaștri și apoi o ploaie de fluturi negri, în funcție de sufletul sau contextul din care țâșnesc; rădăcini și liane lipicioase care țintuiesc dușmanii reginei malefice; călătorii periculoase în minți torturate de trecut; femei cu două fețe, supuse efectului-oglindă; o vrăjitoare făcută parcă din nămol și argilă, hidoasă, dar păstrând totuși o oareșice frumusețe bizară, care te împiedică să te sperii). E un amestec de clișee, ambalat cât mai atractiv și care culmea! încearcă să se autoproclame original pentru că nu portretizează vrăjitoarele așa cum    ne-am obișnuit cu toții din basme (vă spun doar trei cuvinte: pălărie ascuțită, neg și mătură! Regizorul refuză o astfel de reprezentare și bine face!). Aici, vrăjitoarele sunt un fel de yoghini perverși și e de ajuns să-și atingă victima un pic ca să aibă acces la mintea și traumele ei. Aș minți dacă nu aș recunoaște că sunt și câteva surprize plăcute – comentarii comice foarte bine plasate (atenție la selfie-mania sau secvența Uneori e bine să te abții de la selfie…aflați voi mai multe!) și nu în ultimul rând, un Michael Caine în mare formă în rolul de secretar mistic al vânătorului de vrăjitoare.

Cum am devenit vrăjitoare?

     Nu m-am trezit peste noapte cu puteri magice și nu m-am înrâit subit, cu atât mai puțin nu trec printr-un impas dermatologic (exces de riduri sau negi surpriză pe nas!), nicidecum, dar mă bucur de eforturile oamenilor creativi din spatele campaniei de promovare a acestui film. Pe site-ul oficial există în dreapta jos o casetă… muzicală, zic așa pentru că auzi fragmente din coloana sonoră a filmului și dacă apeși pe ea, activezi diverse linkuri. Eu am ajuns pe http://www.witchesrevealed.com/en și mi-am luat inima în dinți: ce-ar fi să-mi explorez latura întunecată? Ce-ar fi să trec peste orice fobie feminină și să mă confrunt cu versiunea mea… oldish! Iată rezultatul! Testați și voi, vă provoc! Dacă aveți timp și chef, lăsați rezultatele pe pagina de Facebook a blogului:

     https://www.facebook.com/moviegeek2015nowgoingsocial?ref=aymt_homepage_panel

Leave a Reply

