Frumusețea începe…din cot

Să dăm vina pe conflictul dintre generații, dar eu și mama suntem genetic programate să avem mereu opinii diferite . Ea fiind mai inimoasă și războinică, fix așa ca o leoaică, atunci când ajung acasă, după clătitele de Bine ai venit!, încep mișcările de trupe. Tata se retrage discret în sufragerie. În orice caz, când vine vorba de frumusețe, amândouă cădem de acord asupra unui fapt: nu poți să-ți întâmpini destinul mirosind a transpirație.

Chiar dacă nu se machiază și nu apreciază tencuiala cosmetică pentru că are deja un ten perfect și consideră că o rutină de make-up consumă timpul pe care ar trebui eu să-l investesc învățând Codul Rutier, mama este fana numărul unu a cremelor hidratante. Pe față, pe mâini, pe picioare și…mai ales, în cot. Cu mama frumusețea a fost mereu un spectacol amuzant de obiceiuri noi, cronologic ordonate. Când eram mică și îmi făcea baie, mă trăgea de degete și în ciuda protestelor mele, îmi spunea că e singura modalitate de a avea degete de pianistă, mai târziu, prin clasa a VIII-a, mi-a explicat cât de importanți sunt cerceii în ținuta unei fete, apoi s-a revoltat împotriva fondului de ten pentru ca de vreo câțiva ani să îmi explice că ceea ce face diferența între fete e hidratarea corectă a coatelor. Ooooook!

Când m-am mutat la București în anul I de facultate, înainte să urc în tren, m-a avertizat în privința a trei lucruri. Dacă am pretenția să mă susțină financiar în capitală și dacă vreau să fie armonie între noi, trebuie să respect lista următoare: 1. Să nu abandonez facultatea, indiferent cât de greu mi s-ar părea. 2. Să nu cred în minciunile primului venit. și 3. Să-mi cumpăr imediat ce ajung o cremă hidratantă de mâini pe care să mi-o aplic zilnic și …în coate. Era sigură că înarmată cu o asemenea înțelepciune de viață, totul se va desfășura ca la carte.

Cursurile au început, evenimentele m-au prins într-un vârtej de emoții, am plâns, am râs, am iubit, am suferit, am renunțat, am învățat să-mi fac linii de tuș simetrice, dar cremă hidratantă tot nu mi-am luat până când nu a venit familionul în vizită la cămin. Camera a trecut inspecția sanitară, dar raftul de cosmeticale a rămas restanțier. Ziua următoare, am coborât la farmacie și de teama să nu se micșoreze bugetul săptămânal din cauza unei neînțelegeri…cosmetice cu mama, am cumpărat Crema de mâini cu Glicerină și Vitamina E, produs românesc de la Farmec. Am aplicat-o constant timp de o lună și la următoarea vizită, mama s-a declarat încântată…atât de mulțumită încât a accelerat către o întrebare care o frământa de ceva vreme: Când îl cunosc și eu? Nu prea avea pe cine să cunoască la momentul respectiv, dar am consolat-o cu o vorbă bună, pe care mi-o spunea și ea când mirosea vreo tristețe pasageră: atâta timp cât ai frumusețe și încredere, restul e floare la ureche!

farmec-crema-maini-glicerina-150-2

În prezent, m-am specializat în produse de îngrijire a tenului, căutând cele mai bune formule pentru mine și în cazul unor probleme severe, recomand tuturor ca înainte să meargă la dermatolog, să identifice cauza erupției printr-o antibiogramă, dar când e soare afară și tenul e în toane bune, nu îmi rămâne altceva de făcut decât să îmi hidratez coatele și să stau tolănită într-un hamac, discutând câte vrute și nevrute despre primere, palete, farduri, rujuri mate, exfoliante și noua gamă Farmec. Parcă o aud pe mama cârcotind: ce primer? Societatea asta de consum cu nevrozele ei…ia-ți o cremă de mâini și aia e! De-ar fi mereu așa simplu…

*** Articolul de față constituie a treia probă din cadrul concursului Spring SuperBlog 2017, având ca subiect Frumusețea și încrederea se cultivă în familie! Sponsorul probei este Farmec.***  

Sursă foto: Farmec.ro

Leave a Reply

