O engleză fluentă, vă rog! Aici sau la pachet?

Ne-am obișnuit să credem că trăim într-o lume mobilă, unde totul suportă restructurări și aproape orice e de vânzare. Globalizarea a atras după sine răspândirea masivă a limbii engleze, iar acum a o cunoaște este nu numai o necesitate, dar și un lucru firesc. Grăbită să citească printre rânduri, în 1998, mama a ghicit că viitorul e … anglofon și m-a dat la patru ani la meditații de engleză. De atunci și până azi, am trecut printr-o varietate de experiențe: engleza din copilărie, gimnaziul, liceul, meditațiile pentru Cambridge, vacanța în Grecia, facultatea, interviurile de angajare. Din toate astea, am înțeles un lucru: orice limbă străină se învață pe propria barbă. Ai nevoie de antrenament zilnic, de asta depinzând doar voința proprie, dar și de material bun. Deci fie angajezi un meditator, fie apelezi la metoda engleza fără profesor, opțiune delicată care îți testează limitele.

Când ai propriul deadline și înveți engleza datorită unei motivații exterioare (ca să fiu promovat, că să prind jobul x, pentru că merg în UK la vară, că să citesc romanul Y în original, că să comunic cu Z), ești deja presat de o dorință, ai poate suficient combustil pentru a-ți crea un obicei zilnic din a învăța engleza. Nu sunt necesare ore întregi de practică în fiecare zi, ci acele 30 de minute, acea dovadă de consecvență prin care poți să fii sigur că progresul tău e consistent, cuantificabil și constant. Ca material de studiu, poți descărca zeci de cărți de pe internet și dacă ai veleități pedagogice, te vei organiza cumva, dacă nu, poți apela la un profesor de engleză online, prin intermediul unei platforme de e-learning.

English-3

În România, există Engleza pentru toți, o inițiativă condusă de Petruța Crețu, mai precis un sistem holistic de învățare a limbii engleze, în ton cu tendințele digitale de azi. Engleza pentru toți include webinarii săptămânale, lecții încărcate pe Youtube, ședințe de învățare prin Skype, sesiuni de Q&A și, cel mai important, o platformă de învățare unde materialul de studiu e împărțit pe grade de dificultate, structurat în module, iar accesul de la un modul la altul se face în urma unei testări. Nota e comunicată de un profesor online, cu feedback și cu sugestii de perfecționare. Poți să înveți la ce oră vrei, poți să deschizi laptopul din orice colț al lumii te poartă destinul, dar deși condițiile tehnologice îți fac procesul de învățare incredibil de mobil, ai nevoie mai mult ca niciodată de un ingredient salvator: VOINȚA.

În urma întâmplărilor prin care am trecut, am ajuns să leg inevitabil orice inițiativă de studiu cu miracolul de trei zile. Dacă în a patra zi tu continui să înveți ce ți-ai propus la început de săptămână, ești pe drumul cel bun. Perseverența în a atinge scopuri personale, neverificate imediat de cineva, e un semn de putere interioară și un indice sigur al succesului. E ca și cum ți-ai propune să te lași de fumat: tu vrei din toată inima, dar nu atât de mult încât să-ți păcălești creierul care are propriile mecanisme defensive. Așa-i și cu engleza pe calculator: fii cu un pas înaintea lenei tale…and we’ve got a winner! Exceptând voința, viața m-a învățat că nu strică să ai niște ași în mânecă atunci când te apuci de engleză. Mă refer la curiozitate și curajul de a face asocieri trăsnite. Ca să mă credeți pe cuvânt că acestea sunt calități vitale, conturez rapid o retrospectivă din “cariera” mea de învățăcel.

Pe la vreo 4 ani, când am intrat pentru prima oară în casa primei mele profe de engleză, lucrurile păreau mult mai mari decât mine, gigantești aș spune. Doamna, mereu aranjată, mă privea un pic încurcată, eram oricum cea mai mică elevă a ei de până atunci. Am început să învățăm cuvinte: câteva animăluțe și câteva verbe de bază. La verbul to put mi-a sărit țandăra. Dânsa repeta cu obstinație: You put the pencil on the table, eu o priveam cu ochii mari cât cepele și când mi s-a cerut să repet ce tocmai auzisem, am țipat cât am putut de tare: Eu m-am spălat înainte să vin aici, eu nu PUT. După râsete și consolări lingvistice, am vorbit mai în detaliu despre ce înseamnă de fapt un verb și de ce aceleași acțiuni au în limbi diferite nume distincte. Curiozitatea și asocierile libere, chiar și naive cum le puteam face eu la 4 ani, mi-au trimis un semnal important: engleza e o limbă ciudată, hai să văd ce e cu ea!

De aceea, oricât de crude ar părea aceste legături, ele au potențialul să devină tehnici mnemotehnice, orice vă ajută să învățați e de fapt un pas înainte, așa că nu mai stați pe gânduri, dacă aveți nevoie de limba lui Shakespeare în viața voastră, înscrieți-vă pe platforma Engleza pentru toți și întâmpinați succesul cu un Hello relaxat, din confortul propriului fotoliu.

*** Articolul de față constituie a patra probă din cadrul concursului Spring SuperBlog 2017, având ca subiect Oricine poate învăța engleza… zâmbind. Sponsorul probei este Engleza pentru toți.***

Surse foto: https://pixabay.com; https://www.meditatorengleza.com/

3 thoughts on “O engleză fluentă, vă rog! Aici sau la pachet?

Leave a Reply

