Distracția începe de la un simplu “Ce-ar fi dacă?”

Nu prea sunt genul de fată care pleacă în drumeții, cu ditamai ghiozdanul în spate, cu bocanci de munte și cu un cort complet echipat…deși cumva scenariul ăsta nu e lipsit de romantism, însă de când mă știu până în prezent, nu a fost an în care să nu fi fost măcar o dată la mare. Valurile, nisipul, apusul, briza, pescărușii și toate celelalte clișee îmi sunt atât de familiare încât fac parte din mine. Când vine vara, gândul că o să treacă sesiunea și apoi o să mă urc în tren cu destinația Constanța e singurul care mă ține în viață. Malul mării înseamnă pentru mine atât de multe: libertate, iubire, singurătate, poezie, rochițe vaporoase, poze trăsnite și dans, mult dans. Nu știu cum reușește, dar Marea Neagră, deși neschimbată de 20 de veri de când mă încăpățânez să o vizitez, mi-a oferit mereu experiențe dintre cele mai diverse, m-a legat de ea prin zeci de emoții și de amintiri,   dulci-amare, fără îndoială intense.

E de abia martie și e prematur să-mi fac planuri pentru iunie, nu sunt sigură dacă luna mai o să mă prindă la malul mării, dar asta nu înseamnă că nu fantazez din când în când la un frumos Ce-ar fi dacă? Dacă las scenariul ăsta să se deruleze, atunci nu îl mai pot ține pe loc până când nu văd imaginea completă. Cadrul general arată cam așa: o săptămână la Hotel Aurora Mamaia, cu un program intensiv de înot, dans și visat la cai verzi pe pereți.

aurora2 hotel

Să stabilim câteva reguli clare de la bun început: fiecare zi înseamnă o picanterie nouă și fiecare seară e musai să se încheie cu un pahar modest de Martini roșu, iar din când în când, poate într-o marți și poate și într-o joi, vreau să beau ciocolată caldă albă la malul mării, la ora 7 dimineața (ciocolată caldă vara…why not? E ce numesc eu tratament excentric anti-mahmureală).

Sunt o fire contradictorie și deși îmi plac momentele spontane, când las instinctele să mă ducă înspre cine știe ce aventură palpitantă, am mania listelor și a planurilor orientative, măcar …orientative. De aceea, pentru cele șapte zile de răsfăț, am deja un bucket list care se cere îndeplinit. Desigur, nicio zi fără plajă: dimineața și după-amiaza – scufundări în mare, pluta în momente de trândăveală, câteva pagini citite în grabă cât mă prăjesc la soare, o îmbrățișare sărată și când mă simt în vervă, o vizită la o piscină din Mamaia (pfui, noroc că hotel Aurora are așa ceva, ar fi în imediata mea proximitate).

aurora1 piscina

Nu sunt genul care să stea mult timp cu un cocktail în mână pentru ca apoi să se implice plină de entuziasm în programul colectiv de fitness acvatic, dar aș sta în apropiere, cu un caiet și cu un creion, aruncând câte o privire și căutându-mi personaje noi printre trecători. Piscina este un spațiu mult mai generos în subiecte narative decât malul mării. La piscină, găsești idei de roman, pe malul mării, descoperi versurile tăcute din tine, pe care în București le pierzi în metrou sau în alea 10 minute când te grăbești să ajungi la curs ori la serviciu.

Așadar, ce avem în “organigramă”? Hmm, să vedem: luni – o plimbare cu telegondola și o fotografie surprinsă de la înălțime, marți – o vizită matinală la Muzeul de Artă din Constanța, prilej să alerg după autobuz ca să mă ducă înapoi în Mamaia, la timp pentru o plăcere vinovată în satul de vacanță (da, da, mi-aș lua un măr caramelizat de lângă standul ăla vestit cu hamsii), miercuri – ne-am lua chitările și ne-am retrage pe plajă, după miezul nopții, eu desigur instrumentul secundar ca să-mi ascund nepriceperea și am cânta până ne dor degetele și gâtlejurile, joi – aș sta pe balcon într-o rochie de voal scriind și comandând mâncare în cameră, trimițându-l după înghețată și nepieptănându-mă absolut deloc, pentru ca apoi la două noaptea, după câteva pahare de vin, să ne destăinuim secrete jenante, să ascultăm muzică și să oftăm ușurați că oferta hotelului Aurora a venit fix când aveam mai mare nevoie de ea, vineri – am coborî cu mare stil la restaurant Aurora, pentru un brunch cu pretenții pentru ca apoi să ne luăm hainele largi și să tragem o fugă până în Vamă, siguuuur am prinde un concert marfă la Barbă Neagră, am da un leu să auzim un vamaiot lătrând și mi-aș face o codiță colorată și când s-ar plictisi de atâta așteptat, l-aș surprinde cu un tricou rock n roll, pe care l-aș cumpăra de la un magazinaș pe care îl știu eu foarte bine în zonă. Cu ținute noi, ne-am întoarce pe la 5 dimineața la hotel în Mamaia, iar sâmbătă… Sâmbătă mi-aș confrunta destinul, aș încerca ce nu am avut curajul să încerc până acum, ceva ce îmi dă fiori și coșmaruri numai scriind despre asta, m-aș plimba cu banana, iar dacă prind ziua de duminică, aș înălța un zmeu, aș face o ședință foto, aș organiza un picnic marca McDonald’s la umbra unui palmier și după o ultimă baie în mare, aș aduna în grabă câteva scoici și pe aici ni-e drumul.

Înapoi în București sau ne facem buletine noi, oficial oamenii plajei. În privința cazării, am avea de făcut multă muncă de convingere cu stafful hotelului Aurora, nu cred că după șapte zile acceptă scoici în loc de numerar, dar asta nu înseamnă că nu am încerca să abordăm subiectul…elegant.

*** Articolul de față constituie a opta probă din cadrul concursului Spring SuperBlog 2017, având ca subiect Rețeta Aurora pentru distracție estivală. Sponsorul probei este Hotel Aurora** Mamaia.***

Surse foto: https://pixabay.com, http://www.hotelaurora.ro

Leave a Reply

