Dacă ideile bune ar avea o casă a lor

Deși nu am decât 23 de ani și perspectiva de a investi financiar într-o casă e încă departe, AIA Proiect m-a provocat să gândesc pe termen lung și ca totul să fie mai picant…m-a întrebat ce-ar fi dacă mi-aș construi căminul în spiritul MovieGeek. Povestea e cu dichis și are muuuulte nuanțe, dar răspund cu drag pentru că în ultima vreme am ajuns la concluzia că toate ideile au nevoie de un loc al lor, unde să conviețuiască. Nu sunt un blogger profesionist, deși scriu pe MovieGeek de un an jumătate, poate chiar mai mult, nu sunt expertă SEO și nu am un trafic amețitor, dar lucrez la asta și deprind din mers mecanismele de funcționare. Din ce am văzut eu, la temelie stau cu siguranță câteva principii de aur: 1. Alege un host bun. 2. Fă-ți constant backup în caz de scurtcircuit (dap, fac parte din “norocoșii” care și-au pierdut site-ul .ro din cauza companiei Namebox) 3. Dă frâu liber imaginației și fii consecvent. Dacă ar fi să mut blogul WordPress pe teren și să îi aloc un hectar de pământ, cred că aș proiecta un bungalow aproape de mare, discret, cu terasă.

În loc de host, i-aș alege pe AIA Proiect, companie specializată în proiecte case, alături de care aș negocia dimensiunile imobilului, distanța optimă față de mare și calitatea materialelor de construcție.

aia-proiect

Cu arhitecții AIA aș fi sigură că visul meu boem ar căpăta concretețe. Vreau un bungalow cu acoperiș albastru pal, cu o mică mansardă, cu două-trei camere și cu o terasă mică, pe care să-mi pot pune o masă și un scaun, micul meu atelier de scris. De restul mă ocup eu…o bibliotecă mare, un câine beagle, un dulap plin de haine hippie, o chitară în sufragerie, un sistem audio pe hol și postere rock n roll în dormitor. Nu încape îndoiala însă că orice fantezie care se vrea realizabilă e nevoită să se confrunte cu nițică birocrație, de aia mi-aș păstra echipa AIA aproape și i-aș consulta în vederea obținerii unui certificat energetic (echivalentul unui backup bun în lumea digitală) și a unui certificat de urbanism. După consultările inițiale și după definitivarea proiectului, documentația de autorizare și construcție ar fi elementul-cheie care ar face trecerea de la gând la faptă. Un certificat de urbanism este un prim demers oficial în vederea obținerii unor date importate privind regimul juridic, tehnic și economic al imobilului pe care ți-l dorești, iar bungalowul meu hippie nu ar face excepție. AIA îmi șoptește acum în cască un amănunt liniștitor: certificatul de urbanism pare fancy, dar nu e scump deloc. În funcție de metri pătrați ai clădirii, prețurile unui astfel de certificat variază între 4 și 12 lei, iar ce depășește 1000 de metri pătrați este taxat cu 0,01 lei/metru pătrat suplimentar. Așadar, rămân mai mulți bani pentru mâncarea viitorului cățel beagle (cred că l-ar chema Willy…).

După ce am ales host-ul și după ce am asigurat backup-ul casei (respectând prevederile legale și luându-mi alături de AIA Proiect toate măsurile de siguranță), aș transforma acest bungalow în noul meu acasă. Pereții ar fi colorați – o cameră albastru-pastelat, una roșie, una verde, ca pentru fiecare stare de spirit. În fiecare zi, timp de 30 de zile, aș aculta un album rock nou…asta așa ca să-i fac casei educația muzicală, apoi după această lună de inițiere m-aș întoarce la vechiul playlist pentru care am făcut o obsesie, aș aduce titluri noi în bibliotecă și aș organiza fiecare obiect din casă conform unei logici intime. Fără feng shui și alte exotisme artificiale… aș pune scrumiera lângă birou și biblioteca lângă pat și dacă stau sa mă gândesc mai bine, aș pune și frigiderul lângă pat pentru că uneori, când sunt prinsă de o carte bună, drumul până la bucătărie mă scoate din transa atât de plăcută a lecturii. Așa că brunch-ul, cina și gustările ar fi la o aruncătură de băț…sper să nu fie nevoie să chem dezinsecția după câteva luni de design interior adaptat. Apoi în spiritul marelui Gatsby, aș da o petrecere de casă nouă, aș bea șampanie cu prietenii mei (2-3 acolo) și aș cânta din tot sufletul Așa că vino sus dacă plouă/Piata Romană Nr. 9. Ne-am duce cu toții la mansardă, ne-am uita la stele și când le e lumea mai dragă, mi-aș permite un act de narcisism și da, recunosc, le-aș arăta proiectul de casă inițial, făcut împreună cu AIA, pe vremea când nicio cărămidă nu fusese pusă la fundația unui vis care trăia doar în capul meu.

*** Articolul de față constituie a unsprezecea probă din cadrul concursului Spring SuperBlog 2017, având ca subiect Arhitect. Proiectant. AIA Proiect. Sponsorul probei este AIA Proiect – Birou de proiectare.***  

Sursă foto: https://pixabay.com

 

Leave a Reply

